COMUNICAT-NOTA DE PREMSA
Sobre la tala dels pins vells a l’entrada de Crevillent

Davant la tala de 3 pins a l’entrada de Crevillent des d’Elx, que es va produir ahir, la Colla ecologista-cultural «el Campanà» manifesta:
Que com a grup conservacionista, denunciem aquest tipus d’actuacions en que es destrossa el medi ambient urbà. Els arbres urbans són patrimoni de tots i de totes les veïnes, ja que suposen l’únic pulmó de la ciutat.
Que eliminar arbres per a instal·lar una gasolinera, no sols agreuja la situació i resulta una ironia, ja que substituïm elements essencials del medi ambient per una estació contaminant.
Amb l’eliminació dels arbres, no sols estem perdem irremeiablement qualitat de vida, sinó que estem perdent part del patrimoni cultural i natural de la població, així com una transformació negativa del paisatge comú de tots i totes les crevillentines.
Per tot això, i per a que no torne a passar en futures actuacions urbanístiques i constructives, demanem a l’Ajuntament de Crevillent que:
Empre la Llei 4/2006 així com del Decret 154/2018 sobre Patrimoni Arbori Monumental de la Comunitat Valenciana, i realitze un catàleg d’arbres monumentals, singulars o monumentals d’interès local, segons la importància i les característiques pròpies, de tot el municipi de Crevillent.
Per a tal fi, la Colla s’ofereix com a ens consultor de l’administració.
Colla Ecologista-Cultural “El Campanà”
29 de gener del 2021